[VIDEO] Seminar Ahlus Sunnah wal Jama'ah Siri 2

Bismillah,



Di sini suka aku nak berkongsi video seminar yang aku rasakan amat bermanfaat buat diri aku, then tak rugi aku kongsikan dengan kalian.

Seminar Imam Ahlus Sunnah wal Jamaah: 
Imam Abul Hasan Al-Asya'ari rhm
Ustaz Tengku Mohd Fouzy
Oditorium Masjid Sultan, Singapura
Anjuran Moral & Human Development Society (MHDS)

17 April 2011

Sebelum tu elok bertanya pada diri;
  • Apakah dia aliran aqidah yang kamu iqtikadkan?
  • Siapa dia Imam Abul Hassan Al-Asya'ari?
  • Apakah dia yang dikatakan dengan aqidah Ahlus Sunnah wal Jama'ah al-Asya'irah?
  • Apa perbezaan diantara pegangan ulama' salaf & khalaf?
  • Adakah sama golongan ulama' salaf al-Asya'irah & salafi/wahabi?
  • Bagaimana menjawab persoalan di manakah Allah SWT?

Well, kalau tak berapa pasti, still ragu-ragu lagi, aku nasihatkan, elok kalian spend sikit masa untuk tengok video seminar nih. Penerangannya sungguh murni dan akademik. Penuh sarat dengan hujjah dari sudut pandangan yang rajih yakni pandangan golongan Ahlus Sunnah wal Jama'ah. 


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us


Image Hosted by ImageShack.us










Sekian (:


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...