Stop Being Such a Cowardice, Step Up !

Bismillah,

Hey man, stop being such a cowardice! Man? Yeah, it's for you man. I'm a man, that's why I know you the way I know myself.

Korang faham an? Kalau tak faham, buat-buat paham..hehe. Pengecut. Ade banyak jenis pengecut. Tapi kali ini aku tujukan khas buat semua mereka-mereka yang bergelar muslimin. So aku sendiripun termasuk, tidak terlepas.



Kecut tang mana? Cube habaq mai.

Firstly, I want to stated that tulisan ini bukan sekadar menuding jari. Tidak-tidak. Aku turut membicarakan tentang diri. So bab ni aku tak terlepas. Aku sendiri dalam proses pengislahan diri. Sama-sama kita motivate diri wokeh? Alhamdulillah.

Macam yang aku bicarakan awal tadi, pengecut ni ada macam-macam jenis pengecut. Tapi kali ini aku nak membicarakan satu cabang pengecut yakni (ade pulak cabang-cabang..huhu);

Mereka yang berani bercinta, 
Tetapi tidak berani mengikat janji setia!

Khusus buat muslimin. Ya, kalian pemegang watak utama, watak yang membawa halatuju cerita. Ya, kalian.

Takde nak bicara pape sebenarnya, kita kasik ringkas. Just really, human best learn from their mistake. Ya, kesilapan benar-benar mengajar kita. So, jika hari ini kita melakukan kesilapan, pastikan esok kita tidak lagi mengulangi kesilapan yang sama. Pastikan kita mengambil pelajaran, ambil suntikan semangat dari kesilapan yang pernah kita lakukan.

Kita muslimin, kita watak utama. Kalau kita tak mengayat bagai, tak jadi cerita.


4 comments:

kasi penghujung nya bah..

Zul Uquul said...

Aeh, macam ade nak tambah jek?haha

Scya Lollita said...

Rancang langkah pertama yang menentukan langkah terakhir (>.<)

Cik Kay Jue said...

betul tu.. belajar dari kesilapan.. insya Allah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...